El turisme manté viu el comerç més cèntric de Barcelona aportant fins un 60% de les seves caixes

El gremi hoteler critica la moratòria i afirma que l’economia de Barcelona se’n ressentirà durant anys

 

Helena Caballeria// El sector hoteler no és l’únic que es beneficia del boom turístic que viu Barcelona, segons un informe que està realitzant Barcelona Oberta, entre un 30% i un 60% dels ingressos de les zones comercials més freqüentades provenen dels visitants estrangers. El Passeig de Gràcia, el Portal de l’Àngel o el Born, són algunes d’aquestes àrees que s’han vist afavorides per l’increment turístic, arribant a quotes de fins el 80% en certes botigues de luxe del passeig.

Portal de l’Àngel.// Francisco González

Gabriel Jené, president de Barcelona Oberta, assegura que el turisme ha servit per compensar la crisi local i evitar que alguns negocis es vegin obligats a tancar. En el mateix sentit, afirma que els eixos comercials més visitats són també emplaçaments icònics pels turistes, com Plaça Catalunya o La Rambla. Lluís Sans, president de l’Associació d’Amics del Passeig de Gràcia, afegeix que aquests espais depenen de la situació econòmica i política de països estratègics com la Xina o Rússia, però es preveu un 2017 favorable amb la pujada, també, del mercat nord-americà.

 

Les grans marques aposten per Barcelona

El director comercial d’Ascana, Eduardo Riveiro, assegura que les marques importants prefereixen desembarcar abans al Passeig de Gràcia de Barcelona que a Madrid, com a conseqüència de la concentració dels eixos comercials i el gran boom turístic de la ciutat. És una inversió més segura, conclou Riveiro, que afirma que en època de crisi els inversors troben més seguretat en la Ciutat Comtal. D’altra banda, l’augment de visitants també ha comportat inversions en altres punts d’interès, com l’aeroport de El Prat o La Roca Village.

 

La moratòria hotelera empobreix la imatge de la ciutat

Mentre que les inversions comercial milionàries aposten per desembarcar a Barcelona, molts hotelers renuncien a emplaçar-se a la ciutat pels grans “obstacles” que han de salvar després de la moratòria, explica Joan Molas, president de la Confederació Empresarial d’Hostaleria, Restauració i Apartaments Turístics de Catalunya. També ha carregat contra la gestió de L’Ajuntament en matèria turística, “demonitza” aquesta activitat i crea “turismofòbia”, explica. Molas ha afegit que el veritable problema no són els hotels, sinó els pisos il·legals i Airbnb, i avisa que l’impacte negatiu que ha generat la moratòria hotelera d’Ada Colau trigarà anys a revertir-se.

Per la seva banda, Agustí Colom, regidor de Turisme, defensa la moratòria per preservar els interessos dels ciutadans, que es veuen amenaçats pel gran increment del turisme. “Si fóssim una ciutat que només tinguéssim habitatges seríem una ciutat dormitori. Si només hi hagués indústria seríem un polígon industrial. Amb només hotels seríem un parc temàtic. Cap d’aquestes opcions ens agrada”, afegeix el regidor, que conclou assenyalant que s’està intentant arribar a un acord amb Aribnb des de L’Ajuntament.

 

Bookmark the permalink.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *